Тема вебинара:
Подршка социјално-емоционалном учењу деце предшколског узраста
Назив презентације:
,,Насмеши се мало, до тебе ми је стало’’
Аутори:
Миловановић Александра, струковни васпитач
Стаменковић Драгана, специјалиста струковни васпитач
(у сарадњи са осталим васпитачима из установе и стручним сарадником) ПУ: ,,Дечја радост Бабушница
Циљ активности:
Различити начини изражавања емоција према другима.
Учесници:
старија васпитна група (5-6 год.)
Кратак опис активности:
Претходна ситуација:
В.М.: «Недостаје ми Л.Ј.» Када му је следећег дана то и рекао, реакција Л.Ј. је била: широк осмех и питање: «Стварно?»
Дискусија са децом:
– До кога је теби стало?
– Објашњавање деци да је веома важно да кажемо или покажемо некоме да га волимо и да нам је стало до њега.
– На које све начине можемо то да урадимо?
(Одговори деце: да кажемо некоме да га волимо, да нам недостаје, да помогнемо некоме, да загрлимо, да нацртамо нешто лепо другу/другарици.)
На основу дечјих одговора наставља се ток активности:
– Деца другу/другарици до себе шаљу лепе поруке
– Гестовима показујемо да нам је стало до некога (шаљемо пољубац, срце, загрљај)
– Помажемо једни другима: да завежу пертле, закопчају јакну, нацртају нешто, направе кућицу и сл.
– Цртежом показујемо да нам је стало… (,,Мој друг и симбол који показује да ми значи’’; ,,Подршка болесној другарици.’’)
Резултати/ефекти
- Деца активно, најпре кроз реалну ситуацију која је “преточена” у игру, долазе до сазнања како да се љубазно опходе, да буду учтиви, испољавају осећања и бригу за друге.
- Побољшава се атмосфера у групи и међусобна комуникација на релацији дете-дете, васпитач-дете.
- Развој емпатије код деце.
- Деца кроз различите животне ситуације (кроз игру, заједничко уређивање простора у вртићу) овладавају спонтано различитим начинима изражавања емоција.
- Активност је изазвала промене у понашању код деце што је резултирало међусобно уважавање и поштовање туђих емоција
Научене лекције/Препоруке
- Већина деце је врло отворена, што се исказивања емоција тиче уколико оне потичу из реалног искуства.
- Деца су пријемчива за утицаје из свог окружења, васпитач као модел понашања мора водити рачуна на који начин изражава своје емоције.
- Да би деца прихватила одређене начине израизражавања емоција према другима није довољна само једна активност .
- У разговору са колегеницама, и на основу коментара родитеља дошле смо до закључка да се понашање деце у вртићу и код куће веома разликује.
- Деца која теже вербално изражавају емоције лакше се изражавају кроз цртеж.
Фотографије
- НЕДЕЉА ЗДРАВИХ УСТА И ЗУБА
- „УСКРШЊЕ РАДОСТИ“
- Преуреди, преокрени (простор) да вртић наш одговара и теби и мени”
- Предшколска онлајн заједница учења-учимо и мењамо праксу
- Стручни скуп васпитача у Врњачкој бањи
- ПРОЈЕКАТ ЗАБЕЗБЕДНОСТ ДЕЦЕ “ПАЖЉИВКОВА СМОТРА”
- ПРОЈЕКАТ “УНАПРЕЂЕЊЕ БЕЗБЕДНОСТИ ДЕЦЕ”
- ДАН ОТВОРЕНИХ ВРАТА
- Пројекат “Побољшање приступачности особама са инвалидитетом”
- ROТARY СВЕЧАНОСТ У БАБУШНИЦИ
- ДЕЧЈА НЕДЕЉА од 4.10 – 8.10.2021 год.
- ПРОЈЕКАТ СУПЕР
- КОНКУРС ЗА ПРИЈЕМ ДЕЦЕ
- ОБАВЕШТЕЊЕ О УПИСУ
- Акција “Чеп за хендикеп”
- Донација ОТП Банке
- Обука васпитача и сарадника за вођење Е-документације
- Учешће у онлајн радионици: “Упознајте базичне потребе детета”
- Учешће на онлајн вебинару под називом “Превладавање стреса”
- Учешће на онлајн вебинару под називом: Самовредновање у предшколским
- Скроји и обоји правила по својој вољи
- Насмеши се мало, до тебе ми је стало