Насмеши се мало, до тебе ми је стало
Учимо и мењамо праксу

Тема вебинара:

Подршка социјално-емоционалном учењу деце предшколског узраста

Назив презентације:

,,Насмеши се мало, до тебе ми је стало’’

Аутори:

Миловановић Александра, струковни васпитач
Стаменковић Драгана, специјалиста струковни васпитач
(у сарадњи са осталим васпитачима из установе и стручним сарадником) ПУ: ,,Дечја радост Бабушница

Циљ активности:

Различити начини изражавања емоција према другима.

Учесници:

старија васпитна група (5-6 год.)

Кратак опис активности:

Претходна ситуација:
В.М.: «Недостаје ми Л.Ј.» Када му је следећег дана то и рекао, реакција Л.Ј. је била: широк осмех и питање: «Стварно?»
Дискусија са децом:
– До кога је теби стало?
– Објашњавање деци да је веома важно да кажемо или покажемо некоме да га волимо и да нам је стало до њега.
– На које све начине можемо то да урадимо?
(Одговори деце: да кажемо некоме да га волимо, да нам недостаје, да помогнемо некоме, да загрлимо, да нацртамо нешто лепо другу/другарици.)
На основу дечјих одговора наставља се ток активности:
– Деца другу/другарици до себе шаљу лепе поруке
– Гестовима показујемо да нам је стало до некога (шаљемо пољубац, срце, загрљај)
– Помажемо једни другима: да завежу пертле, закопчају јакну, нацртају нешто, направе кућицу и сл.
– Цртежом показујемо да нам је стало… (,,Мој друг и симбол који показује да ми значи’’; ,,Подршка болесној другарици.’’)

Резултати/ефекти

  • Деца активно, најпре кроз реалну ситуацију која је “преточена” у  игру, долазе до сазнања како да се љубазно опходе, да буду учтиви, испољавају осећања и бригу за друге.
  • Побољшава се атмосфера у групи и међусобна комуникација на релацији дете-дете, васпитач-дете.
  • Развој емпатије код деце.
  • Деца кроз различите животне ситуације (кроз игру, заједничко уређивање простора у вртићу) овладавају спонтано различитим начинима изражавања емоција.
  • Активност је изазвала промене у понашању код деце што је резултирало међусобно уважавање и поштовање туђих емоција

Научене лекције/Препоруке

  • Већина деце је врло отворена, што се исказивања емоција тиче уколико оне потичу из реалног искуства.
  • Деца су пријемчива за утицаје из свог окружења, васпитач као модел понашања мора водити рачуна на који начин изражава своје емоције.
  • Да би деца прихватила одређене начине израизражавања емоција према другима  није довољна само једна активност .
  • У разговору са колегеницама, и на основу коментара родитеља дошле смо до закључка да  се понашање деце у вртићу и код куће веома разликује.
  • Деца која теже вербално изражавају емоције лакше се изражавају кроз цртеж.

Фотографије

ПРОЈЕКТИ У УСТАНОВИ